Scienze della Comunicazione | SEMIOTICS
Scienze della Comunicazione SEMIOTICS
cod. 0312200064
SEMIOTICS
0312200064 | |
DIPARTIMENTO DI SCIENZE POLITICHE E DELLA COMUNICAZIONE | |
EQF6 | |
COMMUNICATION SCIENCES | |
2019/2020 |
OBBLIGATORIO | |
YEAR OF COURSE 1 | |
YEAR OF DIDACTIC SYSTEM 2019 | |
PRIMO SEMESTRE |
SSD | CFU | HOURS | ACTIVITY | |
---|---|---|---|---|
M-FIL/05 | 6 | 40 | LESSONS |
Objectives | |
---|---|
KNOWLEDGE OF THE PRINCIPLES OF SEMIOTICS AND SEMIOTICS OF THE TEXT. ABILITY TO ANALYZE NARRATIVE TEXTS INCLUDING ADVERTISING TEXTS |
Prerequisites | |
---|---|
NOT REQUIRED |
Contents | |
---|---|
HISTORY OF SEMIOTICS AND THE SIGN, SAUSSURE AND PEIRCE, COMMUNICATION, PRAGMATICS, NARRATIVE TEXT, ADVERTISING AND TELEVISION ANALYSIS |
Teaching Methods | |
---|---|
FRONTAL LESSONS. VIEW AUDIOVISUAL MATERIALS. CLASSROOM EXERCISES. |
Verification of learning | |
---|---|
ORAL EXAMINATION |
Texts | |
---|---|
(6 CFU) A. CICALESE, APPUNTI DI SEMIOTICA, FRANCO ANGELI, MILANO (IN STAMPA) S. TRAINI, SEMIOTICA DELLA COMUNICAZIONE PUBBLICITARIA, BOMPIANI, MILANO, 2008 INTEGRATIVE TEXT (FOR 9 CFU) U.ECO, SAGGI SULLA TELEVISIONE (A CURA DI G. MARRONE), LA NAVE DI TESEO, MILANO 2018 - LIMITED TO APPUNTI SULLA TELEVISIONE PER UNA GUERRIGLIA SEMIOLOGICA CIÒ CHE NON SAPPIAMO DELLA PUB TV LA MOLTIPLICAZIONE DEI MEDIA NON COMPRATE QUEL WHISKY CI SONO 2 GF ECO E LA TELEVISIONE (POSTFAZIONE DI G. MARRONE) |
BETA VERSION Data source ESSE3 [Ultima Sincronizzazione: 2021-02-19]