Ingegneria Strutturale, Architettura e Patrimonio Storico, Architettonico e Paesaggistico | Quality Assurance
Ingegneria Strutturale, Architettura e Patrimonio Storico, Architettonico e Paesaggistico Quality Assurance
This page essentially contains information relating to the composition of the Study Course Quality Assurance Group (GAQ-CdS), indicated in the "Referenti e strutture" section of the SUA-CdS, and the Internal Process Managers present in the document attached to table D.2 of the same SUA-CdS.
Furthermore, it can be used as a repository of additional documents, connected to the Study Course Quality Assurance, that are not located in the other pages of the site.
Componenti e struttura del Gruppo di Assicurazione Qualità (GAQ-PhD)
Componente | Sotto-gruppo | |
Fernando Fraternali | Responsabile/i dei macro-processi Progettazione e revisione delle attività di formazione e di ricerca | |
Giacomo Di Ruocco | Progettazione e revisione delle attività di formazione e di ricerca | |
Alessandro Leonardi | Rappresentante dei Dottorandi nel Collegio | |
Annalisa Napoli | Erogazione attività formative | |
Felice de Silva | Erogazione attività formative | |
Roberto Realfonzo | Pianificazione e monitoraggio | |
Pierfrancesco Fiore | Pianificazione e monitoraggio | |
Enzo Martinelli | Internazionalizzazione | |
Barbara Messina | Internazionalizzazione | |
Mariapaola Landolfi | Personale tecnico-amministrativo |
The PhD Program considers it of fundamental importance to maintain an active and constant dialogue with the interested stakeholders, professional societies, PhD alumni, doctoral students in progress and teachers, both in the planning and establishment phase and in the process of reviewing the educational plan.
The Consultation of the interested stakeholders, carried out through face-to-face meetings and/or through the delivery of questionnaires or sector studies, allows the Doctoral Training Quality Assurance Group (GAQFD) to periodically verify the consistency between the training requests and the required profiles of researchers and trained professionals, making it possible to update the specific educational objectives of the PhD course also in relation to the employability of the PhD students.
In addition, see Stakeholders Consultations